הכל על המירוץ למליון,האח הגדול,הישרדות ושלל הזבלונים שמציפים אותנו

יום ראשון, 8 בפברואר 2009

הישרדות: הביקורות על הפרק של אמש- 3

הישרדות 2: המהלך המתוחכם ביותר עד כה בעונה

מאת: גדי להב

"המיטיב להניע את היריב,
יוצר צורה – והיריב חייב לנוע בעקבותיו.
מציע – והיריב חייב לקחת.
הנע אותם על פי התועלת, והמתן להם עם גייסות".

(סון דזה, אמנות המלחמה)


ההדחה של מעין אתמול היתה המהלך המתוחכם ביותר עד כה בעונה השניה של הישרדות. אופיר, שעד לפני כמה פרקים נדמה היה שתרומתו תסתכם בלהיות הומו המחמד של ההפקה, מתגלה כזאב טורף, ומי שמבין את המשחק טוב מכולם: תן לאחרים לעשות בשבילך את העבודה. תן להם רעיון, שכנע אותם שהוא שלהם, ותן לדברים לקרות. הוא סידר את קוביות הדומינו מספיק טוב, כך שלא רק שאיש לא קושר אותו לתוצאה – ההדחה של מעין – אלא שיש גם מי ששמח לקחת בעלות על העניין.

אין ספק שאופיר יודע איך להפעיל אנשים. אבל העסק תיקתק כל כך טוב גם בגלל שמסביבו יש אנשים קלים להפעלה. איגור, לדוגמא, הוא אדם נעדר כל יכולת חשיבה אבסטרקטית. איגור הוא עצים ואבנים. כל מה שמתרומם מילימטר מעל הקרקע אל עבר המופשט מתאייד מעולמו.

ואיגור גם אימפולסיבי. הבוטות שלו – הדרך שבה כיסח את מעין במועצת השבט, הנינוחות שבה הוא מטיח במיכל "יהיה פחות פה להאכיל ופחות פה שיזיין את השכל" – נובעת מכך שאין שום פילטר בין מה שהוא מרגיש למה שהוא מוציא אל החוץ. וזה מעיד שגם בתוכו אין שום מחיצה בין השכל לרגש – ההחלטות שלו כולן באות מהבטן, וזה שהיא ריקה לא ממש עוזר. לכן אופיר בחר בו כדי להתחיל את תגובת השרשרת.


כבר לא הומו המחמד של התוכנית. אופיר

לכתבה המלאה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג