הכל על המירוץ למליון,האח הגדול,הישרדות ושלל הזבלונים שמציפים אותנו

יום שישי, 6 בפברואר 2009

המירוץ למיליון - הביקורות 2

זהו. עשינו את זה, זה עשוי. רשת - ובעצם כולנו - הצטרפנו באיחור, שכל קשר בינו לבין אלגנטיות הוא מקרי בהחלט, למשפחת העמים. עכשיו אנחנו גרים בכיף בבלוק הריאליטי הקוסמופוליטי. עשינו "הישרדות", עשינו "האח הגדול", ואמש (ה') סגרנו סרייה עם הריאליטי השלישי, "המירוץ למיליון". עכשיו גם ל"רשת" יש תוכנית מציאות עתירת פרסומות (תהיו רגועים, גם זה יגיע) ושאיפה ברורה להציב אותה במוקד היקום.


"המירוץ למיליון". ריאליטי סטרילי ונטול אסטרטגיה

כמובן שבצפייה בהזנקה של עשרת הזוגות שם המשחק הוא "האם זה יהיה טוב כמו המקור?". תשובה ראויה עדיין אין, מכמה סיבות. קודם כל, בינתיים מדובר בחיקוי של אחד לאחד. העריכה, ההצגה של הדמויות, אפילו הטקסט של מאירמן נראה כאילו העבירו אותו בתרגום של גוגל.

אם העונה הראשונה של "הישרדות" הישראלית לימדה אותי משהו, זה שחיקוי מוצלח הוא לא ערובה לשום דבר. תמיד אחר כך יקום איזה טמבל שיחליט שזה בסדר להעביר את דן מנו קבוצה, או להמציא משימה קבועה שהפרס עליה הוא גרזן.

דבר שני, גם לעונה של הסדרה המקורית לוקח קצת זמן עד שהיא נכנסת לקצב, בטח ובטח כשמדובר בעונה ראשונה.

דבר שלישי, בניגוד ל"הישרדות" ול"אח הגדול", "המירוץ למיליון" היא ריאליטי "נקי" יחסית. אין שם באמת משמעות לאסטרטגיה, בריתות או מזימות, צוות לא יכול לגרום לצוות אחר להיות מודח (מקסימום לעכב אותו באיזה חצי שעה). הזוגות מתועדים במהלך המירוץ בלבד, ככה שאם במהלך המנוחות בין המירוצים מחליט איש צוות אחד לרוצץ את גולגלתו של השני, אתם לא תדעו את זה עד הבוקר.

ברבי וקן רצים לריאליטי

נתוני הפתיחה האלה יצרו מין תדמית נקיה ומאוד אמריקנית לעסק כולו. הצוותים מוצגים ומרואיינים במהלך המירוץ עם נטייה לרגעים מאוד דביקים, ואומרים דברים כמו "המירוץ מאוד קירב בינינו", "הבנתי שאני לא אבא טוב, אבל אני רוצה הזדמנות שנייה", או "למרות שהוא לא מסוגל להסתכל עליי בלי שקית הקאה, אני יודעת שבסוף האהבה שלנו תנצח".


מאיה ועמיחי. צוות פוטוגני שנגזר ממגזין כרומו (צילום: עדי אורני)

האדפטציה הישראלית תיאלץ להתמודד עם העובדה שהסגנון הזה הוא הדבר הכי רחוק מהישראלי האגרסיבי שהרגע (כלומר מתישהו ב-30 השנים האחרונות) השתחרר מצה"ל, וכל מה שיש לו בראש זה "מתי אני כבר אעשה פזצט"א, לעזאזל".


הכתבה המלאה בווינט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג